Повірка квартирних лічильників. Вода, газ, тепло, електрика

Даний матеріал підготовлено на основі допису Yuri Kalchenko, щиро дякуємо пану Юрію! Оригінальний пост: https://www.facebook.com/yuri.kalchenko/posts/952213481535592

1 січня 2016 набув чинності новий Закон України №1314-18 «Про метрологію та метрологічну діяльність», прийнятий 05.06.2014. У ньому чітко описані взаємини споживачів і постачальників (води, тепла, газу, електроенергії).

Закон чітко каже: усі витрати за періодичну повірку лічильників покладаються на організацію-постачальника. Окрім того, споживача потрібно сповістити заздалегідь і в письмовій формі.

Нова редакція закону «Про метрологію та метрологічну діяльність» вводить новий формат взаємодії споживача із постачальником – зокрема, в частині періодичної повірки квартирних лічильників, які на даний момент перебувають в експлуатації. Ось витяг із Закону, який безпосередньо стосується мешканців квартир:

Стаття 17. Повірка засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації.

4. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті для побутових потреб електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснюються за рахунок суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Відповідальність за своєчасність проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну і теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, покладається на суб’єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Періодична повірка проводиться за рахунок тарифів на електро-, тепло-, газо- і водопостачання.

Порядок подання таких засобів на періодичну повірку, обслуговування та ремонт, а також порядок оплати за періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Порядок затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474 «Про затвердження Порядку подання засобів вимірювальної техніки на періодичну повірку, обслуговування та ремонт»

Ось витяг з Постанови, в якому чітко вказано – суб’єкт господарювання повинен письмово повідомити споживача про необхідність повірки, причому не пізніше, ніж за місяць до її проведення.

Постанова Кабінету Міністрів України від 8 липня 2015 р. № 474

7. Виконавець не пізніше ніж за місяць до настання строку проведення періодичної повірки засобу вимірювальної техніки або протягом трьох робочих днів з дня отримання відомостей про необхідність його ремонту інформує про це споживача шляхом надсилання повідомлення за формою згідно з додатком 1 рекомендованим листом з повідомленням про вручення або в інший спосіб, що підтверджуватиме отримання його споживачем.

Якщо коротко, це означає:

  1. СПОЖИВАЧ відповідає за збереження і цілісність лічильника.
  2. ВИКОНАВЕЦЬ відповідає, зобов’язаний:

• за своєчасність повірки;
провести перевірку за свій рахунок;
письмово повідомити споживача про терміни проведення повірки.

Тобто підприємства “Вода”, “Тепло”, “Газ” і “Енерго” (будь-якої форми власності – КП, ПАТ, ТОВ або ФОП) самостійно стежать за термінами проведення повірки, письмово під розпис повідомляють жителів про майбутню повірку, і проводять перевірку за рахунок підприємства.

Жителі повинні забути взагалі, зовсім, назавжди про “повірки лічильників”. Відтепер і навіки це обов’язок підприємства. Це реальна перемога в боротьбі з корупцією!

Юрій Кальченко розповідає, як відбуваються повірки зараз у Харкові:

“Перевірено на собі сьогодні, 12 січня 2016 прийшли до мене зняти лічильники на повірку. КП «Вода» працює по-старому. Не за старим Законом, а за встановленими ними поняттями – вимагання грошей у жителів за «повірку лічильників».

Провів освітню лекцію з працівниками КП «Вода».

  • Слюсар – «Ми беремо на перевірку тільки гарячу воду, на холодну нам грошей не виділили. Але можемо зробити за вас рахунок».
  • Я – «Новий Закон, прізвище вашого начальника, хто дав розпорядження вимагати гроші з жителів і т.д.»

Мужик слюсар ох … (здивувався) від моєї юридичної підкованості і його понесло. Тітка інспектор втиснулася в стіл зі своїми зошитами та тремтячим голосом просила слюсаря заспокоїтися. 

Слюсар не вгамовувався і почав «нехорошими словами» поносити Президента, Уряд, Європу, евромайданутих і «дуже розумних правозащітнічков». Я його різко осік, сказавши, що для нього це може сумно закінчиться, достатньо одного дзвінка. Тітка-інспектор схопилася, обхопила слюсаря руками і благаючи замовкнути, потягла його з квартири.

З душевної бесіди з цими очманілими працівниками КП «Вода» я зрозумів, що про новий закон вони нічого не знають, бесіду з ними ніхто не проводив, про необхідність «письмово повідомленні жителів» були в шоці.

Після того, як вони пішли, я подзвонив у КП «Вода» і спробував там прояснитися. Та ж сама розмова – «грошей на перевірку нам не дали». Хто не дав? Коли не дали? Я ж заплатив за воду, чому грошей немає, хто вкрав мої гроші? Телефонна трубка відповіла – пі-пі-пі.

Ці «кращі люди міста» перебувають в шоці від «недозволеною нахабства» мешканців щось вимагати від небожителів комунальників. Закон прийнятий влітку 2014 року, півтора року їм давали, щоб підготуватися і перейти на нормальні відносини з споживачами.

Але система пручається. Яка система? Та ось ці самі малюсінькі гвинтики і є основа цієї системи. Боротьба з корупцією – це заміна прогнилих в душі людей на чесних і порядних.”

Зверніть увагу, що згідного нового закону укладені до 1 січня 2016 року договори зі споживачами послуг (з мешканцями квартир) діють виключно в рамках нового Закону:

Розділ X ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

  1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2016 року ….
  2. До приведення нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом вони діють в частині, що не суперечить цьому Закону.

Отже, озбройтесь знанням і не дозволяйте нікому, ні представникам компаній-постачальників, ані працівникам ЖЕКів, порушувати ваші права.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>