Як знайти власника квартири або будинку за адресою?

Всі власники квартир є співвласниками багатоквартирних будинків, у яких ці квартири розташовані. Це означає – всі вони разом володіють будівлею як цілісністю (несучі конструкції, дах, трубопроводи, ліфти тощо). Адже майно – це не “повітря між стінами”, а цілком матеріальні речі.

Співвласники зобов’язані утримувати своє майно, яке без піклування швидко стане непридатним до життя. А оскільки власність – спільна, рішення відносно неї приймаються колективно.

У зв’язку з цим гостро стоїть питання: як знайти власників квартир у будинку? Як з’ясувати кількість співвласників? Хто може голосувати на загальних зборах, а хто ні? Де знайти інформацію про власника?

Ми підготували коротку інструкцію, як знайти власника квартири за адресою. Її можна роздрукувати на аркуші формату А4 і розповсюдити серед знайомих. А нижче – детальний покроковий інструктаж зі скріншотами.

PDF Завантажити А4 для друку … Як знайти власника квартири або будинку за адресою?

Отже, як з’ясувати хоча б орієнтовну кількість співвласників у вашому багатоквартирному будинку – інформація, яка насамперед потрібна для створення ОСББ? Зробити це можна прямо в режимі онлайн, доклавши трохи терпіння, наполегливості та винахідливості :)

Інформаційні довідки з реєстру можна отримати у Кабінеті електронних сервісів за адресою https://kap.minjust.gov.ua. Для входу використовується обліковий запис mail.gov.ua, тож необхідно попередньо зареєструватися на сайті Державної електронної пошти.

Потрібно буде вказати Ваш ідентифікаційний номер (ІПН), а також придумати пароль, в якому має бути цифра, великі та маленькі латинські букви. Після перевірки на анти-робот система видасть Вам логін. Збережіть свої логін і пароль у надійному місці. Тепер ви маєте електронну поштову скриньку за адресою http://mail.gov.ua. Саме на неї приходитимуть Витяги з реєстру, які Ви замовлятимете онлайн.

Отримавши обліковий запис mail.gov.ua, заходьте у  Кабінет електронних сервісів Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України. Обираєте Державні реєстри, потім Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, натискаєте Отримати інформаційну довідку.

yak-otrymaty-dovidku-z-reyestru-online-1


yak-otrymaty-dovidku-z-reyestru-online-2

Система переведе вас на сторінку “Отримання відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно”.

Введіть свої паспортні дані для продовження пошуку і поставте відмітку, підтвержуючи достовірність персональних даних і надаючи згоду на їх обробку. Це – необхідна умова продовження пошуку у реєстрі. Тиснете Далі.

yak-otrymaty-dovidku-z-reyestru-online-3

У наступному діалозі обираєте опцію За адресою. За адресою можна отримати довідку щодо квартири або приватного будинку, однак не про багатоквартирний будинок в цілому.

Натомість інформаційна довідка про всіх співвласників багатоквартирного будинку надається у відділенні Державної реєстраційної служби (нова назва –Департамент державної реєстрації Мін’юсту) за письмовою заявою. Така довідка не містить персональних даних і видається БЕЗКОШТОВНО. Втім, у ній будуть відомості про кількість власників по кожній квартирі та будинку разом.

Потрібно також розуміти, що Реєстр містить відомості, які були внесені у нього з 1 січня 2013 року. Отже, у Кабінеті електронних сервісів можна отримати відомості далеко не про всі квартири у будинку. Навіть якщо у квартири є власник(-и), Реєстр покаже лише тих з них, які набули майнових прав після 1.01.2013.

yak-otrymaty-dovidku-z-reyestru-online-4

У спливаючому вікні вводимо адресу квартири, власника якої шукаємо. Якщо інформація про квартиру або приватний будинок міститься у Реєстрі, система видасть повідомлення: “За Вашим запитом буде сформовано інформаційну довідку. Для оплати будуть використані наступні дані…”

Для отримання відомостей слід буде здійснити платіж на суму 20 грн (разом з комісією). Довідка надійде до вашої поштової скриньки на http://mail.gov.ua.

Не сплачуючи за довідку, можна з’ясувати, які квартири у вашому будинку зареєстровані у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Якщо інформації про квартиру в реєстрі немає, система видасть відповідь: “За Вашим запитом нічого не знайдено. Введіть дані ще раз.” Це означає, що дана квартира приватизована до 1 січня 2013 року або не приватизована взагалі.

Якщо квартира приватизована раніше, інформація про неї зберігається у паперових реєстрах місцевого БТІ (бюро технічної інвентаризації). Дістати відомості з БТІ набагато складніше, але реально. Департаменти житлово-комунального господарства при органах місцевого самоврядування всіляко сприяють ініціативним групам при створенні ОСББ в отриманні цих відомостей. Ефективний власник надає практичні рекомендації щодо того, як скласти і подати запит у департамент.

3 thoughts on “Як знайти власника квартири або будинку за адресою?”

  1. Не працює ця система. Робив запит і через сайт (20 грн.) і ходив у реєстраційну службу міської юстиції (34 грн.) – отримав одинаковий результат – дані про власників нежитлових приміщень у будинку (з них, не по свіх є дані про площу приміщень). А ось даних про власників квартир в їх інформаційних довідках взагалі немає. Працівники раєстраційної служби порадили звернутись до місцевого підрозділу державного підприємства «Національні інформаційні системи», яке являється технічним адміністратором Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Але я звернувся з офіційною заявою до Міністра Петренка – ну не буде ж бігати кожен громадянин по службах Мінюсту та виправляти те, що недоробили програмісти приватного підрядника, що розробляв софт (та може й продовжує бути його власником, отримуючи від держави щомісячну плату за користування, Лукаш же так і не пред’явили звинувачення за аналогічні зловживання. Схеми працюють?!).
    Закінчив своє звернення до Міністра словами:
    Вивчаючи документи Вашого Міністерства я знайшов форму заяви про надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у формі інформаційної довідки, затвердженої наказом Міністерства юстиції України 17.04.2012 № 595/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 31.03.2015 № 465/5), де вказано серед суб’єктів, що отримують інформацію – «власник (співвласник) квартири, житлового приміщення у багатоквартирному будинку при створенні об’єднання співвласників багатоквартирного будинку».
    Пане Міністр, чому ж, створивши для нас навіть бланк замовлення необхідної інформації при створенні ОСББ – ми НЕ МОЖЕМО ОТРИМАТИ цієї інформації, двічі сплативши за неї ?

    1. Сергію, а яке місто? У Києві ми отримували довідки з Реєстраційної по квартирах (знеособлені, звісно, – тільки метри і кількість власників). Але в Реєстраційній службі дані про квартири тільки після 1.01.2013 року. Якщо будинок старий – треба робити запит у БТІ. На сторінці ВЛАСНІСТЬ > ЗАКОНИ, ДОКУМЕНТИ є шаблон, подавайте через міськраду (виконком).

      1. Місто Івано-Франківськ. Та в тому то й справа, що у місцевій реєстраційній службі мені сказали, що бачать в реєстрі 32-х власників, тобто 3-х нежитлових та квартир. А витяг – не формується по квартирах. Є ще вихід. Тут син скинув посилання: https://www.youtube.com/watch?v=aBztv0Rma5Y, подивився-просвітився. Виявляється, для отримання інформації про власників, якої немає в нових електронних реєстрах, необхідно особисто звернутись в БТІ, про що є лист Мінрегіону від 24.12.2015 р. №8/9 -3770-15, в якому викладено наступне:
        У разі звернення співвласника багатоквартирного будинку (власника квартири чи нежитлового приміщення в ньому) до БТІ щодо отримання інформації про суб’єктів права власності на всі квартири та нежитлові приміщення в багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень БТІ мають усі правові підстави для надання такої інформації в межах відомостей, що наявні в БТІ.
        Водночас надані відомості слід супроводжувати застереженням про те, що вони є дійсними станом на дату фактичного припинення БТІ функцій із реєстрації речових прав на нерухоме майно в конкретному населеному пункті.
        Від заявника вимагається пред’явити документ, який підтверджує його статус співвласника відповідного багатоквартирного будинку (свідоцтво про право власності, договір купівлі-продажу тощо), оскільки саме цей статус дає йому право звертатися за наданням такої інформації.
        Ми вирішили пройти по квартирам, вручаючи повідомлення про проведення установчих зборів, паралельно зібрати інформацію про власників (документ про право на власність, площа), а вже потім по недостаючим (не проживають в будтнку, здаючи в оренду квартири) – звернутись в БТІ. А може до цього часу і від Міністра Петренка щось надійде :)

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>